Dünyanın en büyük çevrimiçi reklamcılık platformu olan Google, arama motorunda Bitcoin borsa yatırım fonlarına (ETF’ler) yönelik reklamlara izin vererek kripto para birimi endüstrisini benimsemek için önemli bir hamle yaptı. 29 Ocak 2024’te yürürlüğe giren değişiklik, daha fazla ana akım görünürlük ve meşruiyet kazandıkça kripto topluluğu için çok önemli bir anı işaret ediyor. Bu hamle, Google’ın Aralık 2023’te duyurulan ve kripto para tröstlerine yönelik reklamcılık yönergelerini açıklayan ve sertifikalı reklamverenlere ürün ve hizmetleriyle ABD’deki kitleleri hedefleme kapısını açan politika güncellemesiyle uyumludur.
Google, Bitcoin ve altcoinler için politika değişimine gitti
Aralık ayı başında teknoloji devi, özellikle kripto para birimi tröstlerine yönelik olarak kripto para politikasını güncelledi. Yatırımcıların önemli miktarda dijital para bulunduran tröstlerdeki hisselerin ticaretini yapmasına olanak tanıyan bu finansal ürünler artık Google’ın reklam sertifikası kriterlerini karşılıyor. Uygun olabilmek için reklamverenlerin hedefledikleri alanlardaki yerel yasalara uyması ve Google’dan sertifika alması gerekir. Bu Pazartesi yürürlüğe giren politika, dünya çapında geçerli olup, platformdaki kripto para birimiyle ilgili reklamlara daha kapsayıcı bir yaklaşıma işaret ediyor.
Google’ın kripto para reklamlarına izin verme konusundaki son kararı, geçmiş politikasından dikkate değer bir sapma anlamına geliyor. Şirket, 2018 yılında, bu spekülatif finansal araçların tüketiciler açısından oluşturduğu potansiyel risklere ilişkin endişelerden hareketle, kripto para birimiyle ilgili reklamlara kapsamlı bir yasak getirmişti. Bu hamle, Facebook ve Twitter gibi dönemin diğer önde gelen teknoloji şirketlerinin gerçekleştirdiği benzer eylemlerle uyumluydu ve büyük ölçüde düzenlemesiz ve önemli fiyat dalgalanmalarına eğilimli bir kripto pazarındaki daha büyük bir kısıtlamanın parçasıydı.
Ancak o zamandan bu yana, kripto para birimi endüstrisi, daha fazla düzenleme netliği, kurumsal benimsenme ve kamuoyu farkındalığı ile dikkate değer bir dönüşüm geçirdi. Yatırımcılara kripto pazarına erişim için uygun ve düzenlenmiş bir yol sunan Bitcoin ETF’lerinin ortaya çıkışı, bu evrimde önemli bir faktör oldu. 2023 yılında ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu (SEC) ilk Bitcoin ETF’lerini onaylayarak sektörde daha fazla inovasyon ve yatırımın önünü açtı.
Google’ın hamlesinin sonuçları
Google, Bitcoin ETF reklamlarına izin vererek yalnızca bu ürünlere yönelik artan talebi ve ilgiyi kabul etmekle kalmıyor, aynı zamanda onlara görünürlük ve erişim açısından da güçlü bir artış sağlıyor. Statista’ya göre Google, hizmetlerinde 4 milyardan fazla kullanıcıyla 2020’de küresel dijital reklam pazarının %28,9’unu oluşturdu. Google, bu kullanıcıları Bitcoin ETF’leriyle tanıştırarak, daha geniş ve daha çeşitli bir kitle arasında kripto para biriminin benimsenmesini ve farkındalığını potansiyel olarak artırabilir.
Üstelik Google’ın hamlesi, dünyadaki en etkili ve saygın teknoloji şirketlerinden birinin daha açık ve destekleyici bir tutumunun sinyalini verdiğinden, kripto para sektörünün genel algısı ve itibarı üzerinde de olumlu bir etki yaratabilir. Bu da kripto ve teknoloji sektörleri arasında daha fazla inovasyonu ve işbirliğini teşvik ederek her ikisi için de yeni fırsatlar ve değer yaratabilir.