Hamilelik Döneminde Mide Yanmasını Geçirmek İçin Tüketebileceğiniz Yiyecekler

Gebelik dönemi kadınların bazı hormonal değişiklikler yaşamasına neden olur. Hormonlarda yaşanan değişiklikler kimi zaman normal kabul edilebilir. Örneğin gebeliğin ilk aylarında yaşanan mide yanması oldukça doğal bir durumdur. İlk aylarda hafif şiddette yaşanan mide yanması gebeliğin ikinci ve üçüncü haftalarında biraz daha şiddetli seyredebilir. Peki hamilelik döneminde neden mide yanması yaşanır? Mide yanmasına ne iyi gelir? Detaylar için buyurun efendim….

Hamilelik döneminde yaşanan mide yanmasının birkaç nedeni olabilir.

Bu nedenlerden ilki değişen hormon seviyelerinin sindirim sistemindeki kasların çalışmasına etki etmesidir. Hamilelik döneminde gelişen hormonlar, yemek borusunun mide ile birleştiği yerde olan kapakçığın gevşemesine sebep olur. Gevşeme meydana geldiğinde ise mide içeriği yemek borusuna kaçar ve reflü meydana gelebilir. Mide asidi mide içeriğinde yer alır ve bu asit yemek borusunda tahribata neden olur. Tahriş olan yemek borusunda ise bir yanma meydana gelir.

Hamilelik döneminde yaşanan mide yanmasının bir başka sebebi ise midenin baskı görmesidir.

Rahim içerisinde gelişen bebek büyür ve bu durum mide asidinin yukarı doğru çıkmasına neden olur. Aynı zamanda rahim kaslarının gevşemesi, midedeki kasların da gevşemesini sağlar ve sonucunda da mide yanması hissedilir.

Hamilelik döneminde yaşanan mide yanmasının belirtileri ise şu şekildedir;

  • Yemekten sonra göğsün orta kısmında oluşan ağrı ve yanma 

  • Midede aşırı ağırlık hissi

  • Ağızdan gaz çıkarma 

  • Sık tekrarlayan hıçkırık 

  • Ağızda ve boğazda acı veya ekşi bir tat hissetme

  • Mide içeriğinin ağıza gelmesi

  • Öksürük

  • Boğaz ağrısı

Hamilelerin sıkça araştırdığı konulardan bir tanesi mide yanmasına neyin iyi geldiğidir. Mide yanmasını hafifletmek için yoğurt ve sütten faydalanmak mümkündür. Ancak mide yanması şikayeti ile hiç uğraşmak istemiyorsanız şunları yapmanız gerekir;

  • Küçük porsiyonlarla sık sık yemek

  • Mide bulantısına neden olabilecek yiyeceklerden uzak durmak

  • Yavaş yemek yemek

  • Uyumadan birkaç saat önce yemek yememek

  • Sol tarafınıza doğru yatarak midenin yemek borusuna doğru çıkmasını engellemek

  • Başınızın altına yüksek bir yastık koymak

  • Yemekten sonra şekersiz sakız çiğnemek

  • Midenize baskı yapacak dar ve sıkı kıyafetler giymemek

  • Bol su tüketmek

  • Kafeinden ve asitli içeceklerden uzak durmak

Gelin bir de hamilelik döneminde yaşanan mide yanmasına iyi gelen yiyeceklere bakalım;

  • Yemeklerden sonra ya da ara öğünlerde çiğ badem tüketmek mide asidinin dengelenmesini sağlar. 

  • Ispanak, maydanoz ve roka gibi yeşil yapraklı sebzeler

  • Muz, elma, şeftali, armut gibi meyveler

  • Taze ya da kurutulmuş papatya çayı

  • Haşlanmış karnabahar

  • Çiğ patates suyu

Mide yanması şikayetini çok sık yaşıyorsanız bu yiyecek ve içeceklerden mutlaka uzak durmalısınız!

  • Yağda kızarmış ve kavrulmuş yiyecekler 

  • Fazla tuzlu, acı ve baharatlı, yağlı soslar içeren yiyecekler

  • Tahin, mayonez, kaymak, krema gibi yağlı besinler 

  • Asitli içecekler, kahve ve çay

  • Turunçgiller, limon, meyve suları

Eğer siz de mide yanması sorunundan şikayetçiyseniz bu önlemleri alabilir ve mide yanması problemine çözüm bulabilirsiniz. Ancak bu önerilere rağmen mide yanması hala devam ederse mutlaka bir uzmana danışmalı ya da doktorunuza danışmalısınız. Sağlıkla kalın!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir